Bizi Takip Edin:
SİZİ ARAYALIM
Müşteri Girişi
Hesabım

Milyar Dolarlık Markaların Komik Derecede Ucuz Logoları (Bazılarına Para Bile Ödenmemiş)

Milyar Dolarlık Markaların Komik Derecede Ucuz Logoları (Bazılarına Para Bile Ödenmemiş) Dünyaca ünlü markaların logoları, milyarlarca insan tarafından tanınıyor. Ancak bu dev şirketlerin logoları için harcadığı parayı duyunca epey şaşıracaksınız. Bazıları para bile değilken bazıları da bedavaya yapılmış. Peki, nasıl oldu da dünyanın en büyük markaları, tasarım için servet harcamak yerine oldukça mütevazı fiyatlarla bu kadar etkili logolara sahip oldu? Nike’ın meşhur “Swoosh” logosu, sadece 35 dolara tasarlandı. Nike'ın kurucularından Phil Knight, , Carolyn Davidson adlı Portlandlı grafik tasarım öğrencisinin çizimlerinden birini seçti ve markasının sembolü olarak kullanmaya başladı. Nike, Davidson’a 1983'te hatırı sayılır miktarda Nike hissesi ile Swoosh yüzük hediye etti. Twitter'ın ikonik kuş logosu, 2009’da sadece 15 dolara satın alınmış bir stok görselden kullanıldı. Coca-Cola'nın ikonik logosu, şirketin muhasebecisi Frank M. Robinson tarafından bedelsiz olarak yazılmış bir el yazısıdır. Coca-Cola, logosu için hiçbir harcama yapmamıştır. Google'ın logosu, şirketin kurucularından Sergey Brin tarafından basit bir font ve renk kombinasyonu kullanılarak bedelsiz olarak tasarlanmıştır. Microsoft'un minimalist logo tasarımı 2012’de şirket içinde yapıldığı için herhangi bir maliyeti bulunmamaktadır. Görüldüğü gibi bir markanın başarısı, logoya harcanan parayla değil, logonun nasıl kullanıldığıyla yakından ilgilidir. #MarkaLogoları #UcuzTasarım #HesaplıLogo #KreatifTasarım #MilyarDolarlıkMarkalar
Whatsapp Bilgi Hattı
WhatsApp